Traxxas XRT 4WD VXL-8S Race Truck TQi TSM (geen batterij/oplader), Blauw TRX78086-4BLUE
De Traxxas XRT combineert race-geïnspireerd ontwerp en techniek met X-Maxx® kracht en sterkte. Het resultaat is een geheel nieuw platform met scherpe reflexen en ongekende stabiliteit dat in staat is om het bovenste bereik van extreme 8s-kracht en -snelheid te benutten.
GEBOUWD VOOR SNELHEID EN BEHANDELING
XRT is ontwikkeld met een focus op snelheid, handling en prestaties. XRT’s lage zwaartepunt, ultrabrede houding en onopvallende carrosserie zorgen voor vertrouwen en controle terwijl XRT accelereert over de wijd open ruimtes tot een totale snelheid van 60+ MPH
BEWEZEN STERKE, VOLLEDIG METALEN AANDRIJFLIJN
XRT-prestaties en duurzaamheid beginnen met zijn volledig metalen 8s-aandrijflijn. Stalen differentiëlen met 4 tandwielen en stalen aandrijfassen zijn verbonden door een zeer sterke centrale as van geëxtrudeerd aluminium. Het is een nauwkeurig ontworpen recept waarvan bewezen is dat het een monstertruck is in de X-Maxx.
RACE-GENSPIREERD CHASSIS MET LAAG CG
Het prestatiegerichte chassisontwerp van de XRT is geconfigureerd om het zwaartepunt te verlagen voor superieure handling en stabiliteit. De dubbele 6700 4s-batterijen en de stuurservo zijn zo gepositioneerd dat het gewicht zo laag mogelijk in het chassis wordt geplaatst en deze kritieke componenten worden beschermd.
GEPATENTEERDE CLIPLOZE BODY
XRT’s cliploze body, waarvoor patent is aangevraagd, kan gemakkelijk worden verwijderd en geïnstalleerd in slechts enkele seconden en toch wordt hij op zijn plaats vergrendeld met ongelooflijke kracht en veiligheid. Het systeem maakt gebruik van een kooi in de body om flex te minimaliseren, terwijl externe skids strategisch zijn geplaatst om het lichaam te beschermen.
GRAVIX™ RACEBANDEN
XRT’s Gravix™ racebanden zijn een revolutionair nieuw hybride ontwerp met dicht opeengepakte bijtranden en lamellen. Ze bieden uitstekende grip op harde ondergronden samen met snelle en stille precisie.
VXL-8S VOEDINGSSYSTEEM
De VXL-8s™ van XRT, al de krachtigste snelheidsregeling van Traxxas, gaat nog verder met een agressieve tune die het uitgangsvermogen over het hele toerentalbereik maximaliseert. Meer kracht onder de bocht levert punch in het middenbereik die hard aankomt voor rollende wheelies op aanvraag. Begraaf het gas bij elke snelheid en XRT reageert onmiddellijk met moeiteloze acceleratie.
Vleugel met hoge downforce
De achtervleugel van de XRT biedt extra stabiliteit voor snelheden van meer dan 100 km/u en integreert netjes met de cliploze carrosserie voor een verfijnde look. De vleugelbevestiging absorbeert zelfs de zwaarste landingen zonder schokenergie op het chassis over te dragen.
XRT racewielen
XRT’s grote 3.8″ racewielen hebben een matzwarte afwerking voor een high-tech look. Een enorme 24 mm naaf met spiebanen maximaliseert het oppervlak met 17 mm aluminium borgmoeren om ze op hun plaats te houden.
Geïntegreerde Wheelie Bar
XRT’s wheelie bar helpt backflips voorkomen bij volgas acceleratie en buigt om schokken op te vangen bij minder dan perfecte landingen. De geïntegreerde stuurstang fungeert ook als een handig handvat om XRT naar je volgende avontuur te vervoeren.
Robuuste Top Skids
De robuuste topsleden van XRT beschermen de clipless body tegen beschadiging. Interne versterkingen behouden de integriteit van de body.
Gravix™ racebanden
XRT’s revolutionaire Gravix-banden zijn gebouwd om hard te rennen op het circuit of in het wild. Het directionele loopvlakpatroon loopt stiller dan typische offroad-banden met uitstekende tractie en een dik middenkarkas om opblazen bij hoge snelheden te voorkomen.
Geïntegreerde koude luchtinlaten
Koudeluchtinlaten zijn volledig geïntegreerd in XRT’s clipless bodyframe voor maximale sterkte en scheurpreventie. De lagere inlaat heeft zelfs een intern rooster om stenen en ander vuil uit het chassis en uit de buurt van de stuurcomponenten te houden.
Geïntegreerd schokbrekertorenontwerp
De schokbrekertorens van XRT vormen een integraal onderdeel van het frame met massieve steunberen om schokbelastingen door het chassis te verspreiden. Heavy-duty ontvangers bevestigen de clipless body vergrendelingen direct aan de torens voor maximale sterkte.
Modulair chassis
Het chassis van XRT is gebaseerd op modules die onder precieze hoeken in elkaar passen om kracht en ondersteuning toe te voegen waar dat het meest nodig is. Dit zeer sterke ontwerp maakt het onderhoud ook een fluitje van een cent.
Aluminium koellichaam met dubbele ventilatoren
XRT’s aluminium koellichaam wikkelt zich rond bijna 75% van het blootgestelde oppervlak van de motor om meer warmte af te voeren. Dubbele elektrische ventilatorkappen trekken koellucht uit de lichaamsopeningen via de extra grote vinnen voor effectievere koelprestaties en langere looptijden.
Rotsvaste motorsteun
Een oerdegelijke motorsteun wiegt de motor en vergrendelt hem op zijn plaats, zodat deze niet kan buigen of uit positie kan glippen. Vier pinnen met spie zorgen voor het ingrijpen van het tandwiel, waardoor ingewikkelde aanpassingen niet nodig zijn.
Snap-Lock batterijhouders
Klittenbandbevestigingsriemen voor batterijen zijn rommelig, frustrerend en nemen de tijd weg van uw rijplezier. Traxxas-engineering lost dit op met onze beproefde snap-lock-oplossing die batterijen veilig vasthoudt en beschermt. U kunt zelfs bodyclips plaatsen voor maximale batterijbeveiliging.
Waterdichte elektronica
Het plezier van XRT wordt niet beperkt door modder, sneeuw of water. Een verzegelde ontvangerdoos met een gemakkelijke toegangspoort beschermt de TQi-ontvanger voor rijden onder alle weersomstandigheden.
Hoogwaardig stuurontwerp
XRT’s dual-bellcrank stuursysteem levert scherpe handling en snelle reflexen met de veiligheid van een heavy-duty cam-style servosaver. De servosaver bevindt zich aan de bovenkant van de stuurpen en houdt deze uit de buurt van vuil en puin dat de prestaties kan beïnvloeden. Speciale ventilatieopeningen zorgen ervoor dat alles soepel blijft lopen door vuil en puin weg te voeren van de stuurcomponenten.
Robuuste skidplates
De drie robuuste skidplates van XRT passen stevig in elkaar om het chassis tegen beschadiging te beschermen. De voorste skidplate is ontworpen in precies de juiste hoek om de voorkant omhoog te kicken en te voorkomen dat je in de grond graaft wanneer je met de neus naar beneden landt.
Extreme slagvastheid
De draagarmen van de XRT zijn gemaakt van ons sterkste heavy-duty composietmateriaal met dubbele afschuifverbindingen voor ongelooflijke sterkte. De achtervleugel en de voorbumper worden gemonteerd met een ovale steunring die net genoeg doorbuigt om de impactkrachten te absorberen en vrijwel onmiddellijk terugkeert naar zijn voorgevormde vorm.
Length (including wing):
31.41 inches (798mm)
Front Track:
23.43 inches (595mm)
Rear Track:
23.43 inches (595mm)
Ground Clearance:
1.93 inches (49mm)
Weight:
19.70 pounds (8.94kgs) – without body
21.03 pounds (9.54kgs) – with body
23.87 pounds (10.83kgs) – with body & two 4s 6700mAh LiPos
Height:
10.15 inches (258mm) – ride height
12.12 inches (308mm) – full droop
Wheelbase:
18.9 inches (480mm)
Shock Length (front):
6.79 inches (173mm)
Shock Length (rear):
6.79 inches (173mm)
Tires (Pre-Glued):
7.4 x 3.8 inches (188mm x 97mm)
Wheels:
4.3 x 5.7 inches (110mm x 147mm)
Speed Control:
Velineon® VXL-8s
Motor (electric):
Velineon® 1200XL Brushless
with heat sink and dual fan shrouds
Overall Drive Ratio:
20.6:1 (20/50 motor pinion and spur gear)
Differential Type:
Sealed, hardened steel bevel, limited slip
Gear Pitch (Spur and Pinion):
Module 1.0
Chassis Structure/Material:
Composite Nylon Tub
Brake Type:
Electronic
Drive System:
Shaft-driven 4WD
Steering:
Bellcrank
Radio System:
TQi™ 2.4GHz Transmitter with TSM® receiver™
Servo:
Torque: 365oz. Speed: 0.17 sec/ 60 degrees(6.0V)
Top Speed:
60+ MPH with two 4s LiPo batteries and included optional gearing
Skill Level:
5
Battery Tray:
186mm x 51mm x 44mm